Home - obiective turistice Articole Nomazii statornici – prin lumea largă în casele mobile
 
06.02.2011

Nomazii statornici – prin lumea largă în casele mobile

Nomazii statornici – prin lumea largă în casele mobile

Imaginează-ţi cum ar fi să trăieşti viaţa liber de orice constrângeri tipice societăţilor umane moderne şi să poţi schimba oricând, după bunul plac, peisajul şi mediul în care îţi duci existenţa. Toate acestea fără a renunţa măcar o clipă la confortul cochetei tale locuinţe... pe roţi. O asemenea viaţă nu mai este exclusiv apanajul visătorilor săraci şi hoinari a căror rulotă le este, pentru că nu au alternativă, şi casă. Astăzi şi pe viitor, ultramoderne şi utilate, locuinţele mobile adaptate caroseriilor unor vehicule utilitare, camioane, trailere, autocare, cisterne şi chiar biciclete le oferă călătorilor posibilitatea de a se simţi acasă oriunde se află în lume. Câteva există, altele se află în faza de concept.


Casa mobilă Deluxe



Camion + autocar + stil = casă de lux pe roţi. O casă pe roţi ce pare să aibă totul. Porţiunea de trailer a acestui hibrid excentric este construită asemenea unui autobuz, în timp ce partea din faţă arată precum un cap de tir. Iar interiorul nu seamănă câtuşi de puţin cu incintele tipice celor două modele de vehicule: un habitaclu de lux, pluşat, în care oricine şi-ar dori, probabil, să îşi ducă de permanenţă viaţa şi nu doar în excursii.

Constructorul de case A-cero este, probabil, cel mai bine cunoscut pentru design-urile futuriste şi individualizate ale construcţiilor pe care le realizează, pentru arhitectura modulară şi abordarea unică a fiecărui proiect. Toate se combină în noul concept de casă mobilă hibridă. Şi produsul finit este chiar ceea ce trebuie: un motor puternic de tracţiune care să gestioneze cu succes toate condiţiile de drum, capacitate mare de stocare şi interiorul comod al unui apartament luxos şi modern.

Excrescenţele laterale ale autocarului-casă A-cero nu sunt trăsături noi, ci elemente adiţionale care permit extinderea spaţiului disponibil atunci când "mamutul" rutier este parcat. Un element extrem de interesant şi util este şi mini-garajul pentru o maşină mică din structura vehiculului-casă, maşină care poate veni la pachet cu întregul ansamblu.





Maşină de gunoi sau casă de vis?



Poate că arată ca o maşină de gunoi urbană la exterior, dar pe dinăuntru este ticsită cu aranjamente şi utilităţi moderne, chiar stilate. Modelul face parte din seria UNICAT a companiei cu acelaşi nume, specializată în reconfigurarea câtorva tipuri de camionete şi camioane astfel încât să devină case mobile.

"Maşina de gunoi" este echipată cu cele mai comode paturi, cu bucătărie, instalaţie sanitară, aragaz, dormitor, sufragerie, birou, scară interioară, spaţiu de stocare şi poate circula pe teren accidentat şi în general pe orice suprafaţă. În acelaşi timp, chiar arată ca o utilitară de strâns gunoiul şi se poate integra perfect în orice peisaj - inclusiv urban -, spre deosebire de autocarele modificate care atrag în mod cert atenţia.
De partea din spate a acestei case mobile se pot lega cu uşurinţă mai multe biciclete şi chiar o motocicletă, acest lucru, dimpreună cu interiorul cochet făcând maşinăria perfectă atât pentru aventurieri cât şi pentru cei mai "statornici".




Vinde-ţi vila şi mută-te într-un autocar!

Este vorba despre cea mai scumpă casă pe roţi din lume, Vantare Platinum Plus, produsă de compania Featherlite Luxury Coaches. Cu Platinum Plus, firma a construit cel mai luxos şi de top vehicul din lumea maşinilor transformate în case. Vantare dispune de o triplă configuraţie a structurii, iar interiorul său spaţios este definit de cele mai rafinate şi finisate materiale din lume (marmură, cristal, piele perlată etc).

Cabina şoferului este echipată cu un sistem GPS Avic N-2, care oferă informaţii în timp real despre trafic şi despre condiţiile meteo. Salonul lui Platinum Plus găzduieşte o canapea italiană cu reglaje electrice, un bar cu băuturi alese şi pahare din cristal semnate de artişti faimoşi. Tot aici se află un birou cu sertare subliniate în piele de căprioară, pe care stă un laptop conectat la o imprimantă multifuncţională.



Desigur, nimic din tot ce îşi poate închipui un om că este util sau luxos într-o casă nu lipseşte din Platinum Plus: grup sanitar cu toaletă şi duş, espresor, bucătărie utilată cu aragaz şi frigider, maşină de spălat, dormitoare şi felurite incinte îndeplinind diverse roluri, televizoare cu plasmă, totul de cea mai înaltă calitate şi la cele mai mari preţuri.

Referitor la preţuri, Vantare Platinum Plus poate fi achiziţionat contra sumei de 2,5 milioane de dolari. Ar mai fi un detaliu important de adăugat, într-o laterală a autocarului-casă mai poate fi păstrat, la adăpost, un autoturism Mercedes SLK în două uşi, ultimul tip.



Platforma General Motors Company (GMC)



Ca parte a Salonului Auto din Los Angles "California Design Challenge" 2006, Grupul de Proiectare Avansată al General Motors a propus proiectul GMC PAD ca pe un fel de soluţie în formă de casă mobilă la criza financiară şi imobiliară din Statele Unite, şi mai ales din California.

GMC PAD este un apartament mobil cu aspect futurist şi cu motor hibrid diesel-electric, avansat ca o alternativă pentru americanii care nu îşi pot permite o locuinţă propriu-zisă. Creatorii săi descriu garsoniera mobilă ca pe o incintă confortabilă, adecvată traiului în peisajul cultural dinamic american şi ca pe un concept care face posibilă libertatea culturală şi geografică a călătorului modern.

PAD-ul a fost creat pe principiul modularităţii, prin urmare vehiculul poate fi cu uşurinţă adaptat întrebuinţării în roluri guvernamentale precum răspunsul la dezastre sau servirea pe post de refugiu. De asemenea, îşi poate găsi utilitate în sectorul public, în industria de entertainment, sau ca birouri manageriale pentru evenimente, proiecte şi media.



Cu tehnologia de gestionare a resurselor din PAD, combustibilul şi rezervele de apă pot ajunge vreme de săptămâni şi chiar luni de zile înainte să se termine. Mai mult, sub expunerea la razele soarelui, capota SkyDeck a PAD-ului, alcătuită din 6 metri pătraţi de celule fotovoltaice colectează lumina solară şi o transformă în energie electrică. O suspensie electromagnetică întreţine nivelarea şi stabilizarea atunci când PAD este folosit în LifeMode, dar oferă şi o manevrabilitate remarcabilă în DriveMode.

Televiziunea prin satelit şi Wi-Fi-ul sunt permanent activate pentru a oferi o varietate nesecată de amuzament şi informaţii pe interiorul din ecrane LCD al vehiculului, arhitectură ce crează o ambianţă extrem de bogată mediatic şi tehnologic. Zona din spatele PAD-ului serveşte drept spa, în timp ce zona de bucătărie oferă toate caracteristicile unei asemenea incinte.

"Este un concept ce reprezintă o soluţie raţională la problemele dezvoltării urbane şi la efectele ei devastatoare asupra mediului regional", sună descrierea oficialilor General Motors la adresa GMC PAD.



Cu casa la plimbare în stil japonez



Ce poate fi mai incitant decât să îţi proiectezi şi să îţi construieşti propria casă individualizată şi motorizată de la zero? Nişte japonezi au făcut fix acest lucru şi, nu numai că au adăugat unei camionete toate elementele tipice unei rulote de campare, dar au inclus chiar şi un sistem de ridicare hidraulică pentru a-şi oferi şi un al doilea etaj.

Apartamentul japonez zen nu putea fi însă complet fără ferestre cu obloane din hârtie de orez şi fără saltele tatami. Gaşca de prieteni niponi a transformat o camionetă veche, marca Toyota, într-o casă mobilă contemporană şi complet echipată. De când şi-au terminat creaţia, japonezii au scos-o pe drum şi în lume, călătorind prin mai toată Japonia şi oprind în toate locurile de campare de pe traseu.



Construirea unui etaj în plus deasupra trailer-ului ar fi fost, în mod normal, o problemă pe drumurile publice, din pricina restricţiilor de înălţime ale vehiculelor. Totuşi, având opţiunea de transformare şi de anulare practic a nivelului superior, aceste restricţii nu reprezintă piedici.

La interior, casa-camionetă este prevăzută cu bucătărie, spaţiu de locuit şi utilităţi astfel integrate încât să economisească spaţiul şi să sporească funcţionalitatea. La etajul superior, însă, lucrurile stau diferit: funcţionalitatea lasă loc feng shui-ului, decoraţiunilor, materialelor calde şi luminii blânde.





Autobuzul supraetajat pentru toată familia



A existat o vreme când designerii erau totodată filosofi, artişti şi vizionari dincolo de a fi pur şi simplu arhitecţi profesionişti. Aristide Antonas este un profesor grec de arhitectură a cărui imaginaţie l-a împins la diverse adaptări, la obţinerea unor obiecte din materiale reciclate precum şi la un concept extrem de interesant de... hotel mobil, dincolo de limitele convenţionale ale conceptului de casă pe roţi. Este vorba despre un autobuz de două etaje imaginat ca un posibil hotel sau ca un spaţiu comunitar mobil pentru cei aflaţi mereu pe drumuri.

"Hotelul" pe roţi găzduieşte şapte paturi, o zonă pentru locuit şi un punct sanitar şi s-ar integra în orice parc de case mobile. Totuşi, un pic mai dificilă s-ar putea dovedi găsirea unor comercianţi de piese potrivite. Profesorul Antonas crede că arhitecţii complică adesea mai mult decât este cazul chestiunile legate de design, fără a se uita pur şi simplu la ceea ce se află dinaintea lor şi a-şi da seama cum câteva schimbări i-ar putea da o natură cu totul nouă obiectului.



De aceea, arhitectul grec propune, în loc de a începe de la zero un proiect, golirea unei structuri deja existente şi umplerea sau remodelarea sa după noi legi, legi proprii. Aşa a ajuns la ideea de autobuz supraetajat pe post de casă. Paturile, canapeaua, closetul, duşul, micile garderobe, bibliotecile, rafturile, toate sunt elemente tipic domestice care nu lipsesc din conceptul lui Aristide Antonas.



Casa-maşină toate-ntr-una



Nevoia modernă de mobilitate i-a provocat pe arhitecţi şi pe proiectanţii mijloacelor de transport să dezvolte soluţii din ce în ce mai creative, combinând ideea de spaţiu locativ cu vehicule funcţionale. Soluţia ingenioasă din acest caz, însă, duce lucrurile cu un pas mai departe: cum ar fi să poţi combina vehiculul şi casa, astfel încât cele două să se poată detaşa şi opera independent la fel cum o fac şi împreună, arătând firesc în ambele configuraţii?

Andrew Dutton a creat acest concept de locuinţă compactă pentru a funcţiona egal de bine atât ca maşină cât şi sub formă de casă, împreună ori separat. Dincolo de evidentele beneficii materiale şi ambientale ale unei asemenea idei, acest proiect le-ar oferi oamenilor, la scară largă, posibilitatea să îşi mişte cu totul oraşele în societatea noastră tot mai dinamică.



În forma sa cea mai compactă, această combinaţie de cămin şi vehicul poate circula în legalitate pe toate drumurile publice şi poate fi operată de oricine posedă un carnet de şofer obişnuit. Atunci când este extins angrenajul, sufrageria, spaţiile de lucru şi de dormit din interior, evident, se lărgesc.

Vizual, design-ul reuşeşte un balans foarte bun între estetica auto şi cea specifică unei locuinţe. De asemenea, elementele de mobilier transformabile scot tot ce se poate din spaţiul disponibil. Desigur, pentru sederile pe termen lung, această casă mobilă ar avea nevoie de aceleaşi branşări la electricitate şi instalaţie sanitară ca orice locuinţă portabilă.



Casa mobilă feliată



Cea mai mare problemă a celor care campează sau trăiesc în case mobile este exteriorul caroseriei, ale cărui dimensiuni sunt limitate de restricţiile de gabarit şi mărime impuse de regulile rutiere tipice diferitelor timpuri de drumuri.

Totuşi, incredibilul concept Open House (Casă Deschisă) de cămin portabil reuşeşte să sfideze aceste restricţii - el se deschide asemenea unui acordeon sau la fel ca un evantai pentru a dezvălui un spaţiu de dimensiunea celui pe care oricine l-ar pretinde unui trai staţionar.

Atunci când "feliile" acestei case sunt despăturite, fiecare set de pereţi se potriveşte perfect astfel încât între fiecare doi se creează un spaţiu locativ adecvat unui anumit gen de utilitate - birou, sufragerie, bucătărie, baie, sau dormitor.



De asemenea, pentru estetică, dar şi pentru a indica funcţionalitatea diferită, fiecare pereche de pereţi poartă o culoare diferită, cumva în ton cu menirea alocată. Şi, cel mai important detaliu, întregul set de spaţii poate fi acoperit de un soi de cupolă închisă, flexibilă şi transparentă, pentru a nu stingheri conexiunea cu natura dar şi pentru a proteja în acelaşi timp de intemperii.

Această casă se află momentan numai în faza de proiect şi nu se ştie dacă va vedea vreodată lumina zilei, însă este în mod cert un concept inspirat, potrivit atât drumeţiilor scurte cât şi aventurilor mai îndelungate.



Mini-căsuţa de o persoană



Bazată pe conceptul deja popular al vehiculului compact în trei roţi (Piaggio), această invenţie poate fi cea mai mică locuinţă portabilă din lume - un soi de hibrid între maşină, rulotă, trailer şi cort, toate împachetate într-o caroserie ultra-restrânsă. Interesant la acest concept este faptul că preia de la cele enumerate toate elementele necesare şi improvizează inovator acolo unde este cazul.

Îngrămădite în spaţiul restrâns al lui Bufalino se găsesc o multitudine uimitoare de obiecte pe care te-ai aştepta să le vezi într-o casă mobilă de dimensiuni uriaşe. Între aceste elemente se numără: echipament complet de gătit, loc de stocat diverse obiecte, spaţiu de dormit, scaun de tip fotoliu şi multe altele.

În cabina din faţă este loc pentru şofer, pentru ghidonul ca de bicicletă şi pentru o mică măsuţă de birou rabatabilă, perfectă pentru a servi că suport unui mic laptop - astfel, este cochetă, compactă, dar totuşi suficient de spaţioasă pentru a-şi îndeplini menirea. Scaunul şoferului se pliază pe spate pentru a se transforma în jumătatea mai joasă a unui pat care întrebuinţează în totalitate spaţiul interior, întinzându-se pe toată lungimea "căsuţei".



De asemenea, sertarele "mobilierului" interior sunt securizate cu ajutorul unor benzi elastice, aşa cum se obişnuieşte în vehiculele de lucru. Când este deschis, capacul din spate poate fi folosit ca uscător pentru hainele umede sau poate îndeplini alte sarcini mărunte dar utile. Practic, fiecare element al "maşinuţei-casă" Bufalino serveşte mai multor scopuri, iar conceptul de ansamblu îmbină cele mai bune aspecte ale atelierelor portabile, ale tradiţionalelor case mobile, clasicelor rulote şi dubiţe de campat.

Ideea acestei invenţii este aceea de a face micuţa maşină o casă mobilă în miniatură cu ajutorul căreia o persoană să poată explora şi avea aventuri într-o călătorie, rolul ei nefiind nicidecum acela de a servi pe post de spaţiu locativ permanent, pe marginea drumului.



Să trăim în cisterne!



Există multe idei ingenioase de transformare a clădirilor vechi în noi structuri locuibile, însă, dacă unităţile existente nu sunt modulare, planurile de restaurare le pot fi rareori aplicate. O variantă creativă ce ia în calcul ideea deja clasică a folosirii containerelor de marfă pe post de locuinţe este, din nou, cea a grecului Aristede Antonas, care propune transformarea cisternelor trase de tiruri în case spaţioase.

Conform arhitectului, toate piesele sunt în poziţie pentru a transforma aceşti cilindri giganţi în case mobile comode, fără prea mare deranj. Pentru început, fiecare unitate vine în două piese - autocamionul din faţă poate fi detaşat în timp ce trailer-ul din spate poate fi parcat undeva, poate chiar în cadrul unei comunităţi de case asemănătoare. În plus, aceste spaţii sunt deja, prin natura lor de bază, stabile structural, complet impermeabile şi foarte bine izolate. Desigur, adăugarea unor ferestre nu ar strica, la fel cum şi rame de uşi ar trebui decupate în carcasă.



Una peste alta, adaptarea unui vechi rezervor de petrol astfel încât să aibă dormitor, baie, bucătărie, sufragerie şi mobilă ar fi în mod cert mult mai la îndemână decât transformarea incintei oricărui vehicul spre a deveni o casă.

Surse: Dornob, Oohwee si Gizmag

 
 
Comenteaza
  • 28 septembrie 2011 / 13:18 doble dany

    e nemaipomenit ce vezi aici supertare.

  • 12 februarie 2011 / 06:19 Luci

    Trebuie sa fie foarte interesant sa traiesti intr-o cisterna la 30 de grade afara, undeva la marginea oraselor...

  • 11 februarie 2011 / 11:53 http://69filmeporno.info/

    Cele mai noi si mai tari filme porno doar pe: http://69filmeporno.info/

  • 10 februarie 2011 / 14:32 vanPersie

    pt emu nu stiu ce rost are conversatia sta dar daca nu va face placere tara asta si va tot plangeti atat sunteti liber sa plecat...gratitele nu maim sunt pazite nu va trebuie decat buletinul si dai bataie..pleaca domne in alta tara si traieste fericit...nu va mai tot plangeti..daca nu va place plecati…

  • 07 februarie 2011 / 13:02 emu

    continuare pentru domnul Unul: ..de a trai FERICITI! (daca nu in realitate, macar pe hartie)