Home - obiective turistice Articole Imagini înşelătoare ale destinaţiilor de vacanţă
 
10.02.2011

Imagini înşelătoare ale destinaţiilor de vacanţă

Imagini înşelătoare ale destinaţiilor de vacanţă

Nu de puţine ori, ne alegem destinaţiile de vacanţă orientându-ne (şi) după imaginile pe care agenţiile turistice sau hotelurile le folosesc în campaniile de promovare a pachetelor pe care le oferă - chiar dacă ştim deja, din înţelepciunea bătrânilor, că “nu este bine să te iei după aspect”. Portalul de turism Oyster.com trage un foarte plastic şi de impact semnal de alarmă privitor la criteriile opţiunilor noastre pentru relaxare.

Astfel, reprezentanţi Oyster au vizitat, incognito, mai multe hoteluri şi destinaţii de vacanţă populare din toată lumea şi au realizat sute de fotografii ale acestor locuri, pentru ca vizitatorii site-ului, aflaţi în căutare de idei, să ştie bine ce aleg. Pentru a evidenţia cât mai eficient adevărul, realizatorii paginii de Internet au realizat o galerie foto, în care compară direct imaginile "îngrijite", de marketing turistic, cu cele realizate de ei în exact aceleaşi locaţii. Rezultatele sunt cel puţin amuzante.

Jamaica: fenomenul domnişoarei sexy



Locul prezentat în cele două imagini este piscina exterioară a Clubului Riu Negril, din Jamaica. Diferenţa este evidentă, în sensul ca imaginea marketizată prezintă spaţiul foarte aerisit în ceea ce priveşte vizitatorii, aducând în schimb, în prim-plan, silueta captivantă a unei femei frumoase. În realitate, hoteluri precum cel în discuţie sunt mari şi există toate şansele ca mai mult de o persoană să le folosească piscinele, la orice oră. Desigur, omiterea musafirilor unui hotel în fotografiile de promovare nu este neapărat o "trădare", dar este important de ştiut cum se prezintă în realitate, şi din acest punct de vedere, peisajul piscinei de la Riu Negril.

Punta Cana, Republica Dominicană: mitul mega-staţiunii serene



Plajele, este firesc, se numără printre cele mai de succes subiecte ale tehnicilor de promovare turistică. Totuşi, în viaţa reală, ele nu arată nici pe departe atât de pustii şi liniştite ca în fotografiile oferite de hoteluri pe site-urile lor. De multe ori, marile staţiuni îşi prezintă ţărmurile ca fiind neumblate, romantice, propice intimităţii, când, de fapt, cele mai multe sunt oricum, mai puţin astfel. Un exemplu bun îl reprezintă imaginile alăturate luate din Gran Bahia Principe Punta Cana - multe şezlonguri, mulţi oameni, nicidecum "virginitate".

Miami: un manechin la surfing în cadă



Hotelul Aqua din South Beach, Miami, nu este, desigur, o alegere de vacanţă nefericită, dar nici ceea ce site-ul său ar vrea să pară în ochii potenţialilor vizitatori. Că manechinul din imaginea de promovare nu este mereu disponibil în incinta hotelului pare de la sine înţeles, dar şi "piscina" pe ale cărei "valuri" pare că se pregăteşte tânărul să presteze cu placa de surf - în realitate cam cât o cadă de mare - este cu mult mai puţin impresionantă decât sugerează imaginile atent decupate, de pe pagina de Internet a hotelului

Hotel Sofitel, Los Angeles: magia unghiului fotografic



Nu este o ruşine, dar probabil nici dezirabil, ca la doi metri distanţă de piscina unui hotel de lux să se înalţe, dominant, un mall, extrem de vizibil. Dar el există acolo, în cazul hotelului Sofitel, din L.A. şi, fireşte că pe site-ul oficial imaginile nu ilustrează această realitate. Din păcate, priveliştea oferită de marele magazin nu este singurul inconvenient al acestei piscine; de asemenea, contrar aparenţelor din fotografiile oficiale, bazinul în sine este destul de mic, iar decorul nu este chiar la fel de măreţ ca în aceleaşi poze.

Hotel Ayres, Los Angeles: se poate observa diferenţa?



Se pare că şi camerele de hoteluri au ţinute speciale pentru şedinţele foto. Una dintre imaginile alăturate ilustrează decorul unei camere Deluxe King, fotografie publicată pe site-ul oficial al hotelului Ayres. Cealaltă prezintă aceeaşi locaţie, dar imortalizată de reprezentanţii Oyster.com. Reuşiţi să depistaţi diferenţele dintre cele două cazuri? În timp ce majoritatea cazurilor de "înşelare prin imagini" se realizează prin procedee fotografice, menite să ascundă defectele şi să pună în lumină detaliile favorabile, acest exemplu arată cum simpla îmbogăţire a unei camere cu nişte elemente decorative pot face o cameră deja luxoasă să pară opulentă şi exclusivistă.

Washington DC: Capitoliul este aproape, dar nici chiar aşa



Proximitatea puterii este o monedă valoroasă în Washington D.C. De aceea, nu trebuie să vină ca o mare surpriză tendinţa afaceriştilor - de orice fel - de aici de a exagera, ocazional, privitor la poziţionarea lor. Aceeaşi practică a fost adoptată şi de Hyatt Regency Washington, de pe Dealul Capitoliului, care a arborat pe pagina oficială de Internet o imagine ce transmite greşita impresie că acest hotel stă, practic, în umbra Capitolului SUA. Comparând această fotografie cu cea pusă la dispoziţie de Oyster, se poate observa cu uşurinţă că lucrurile nu stau chiar aşa. Distanţa reală este de aproximativ 600 de metri, ceea ce înseamnă puţin, dar nu tocmai "lipit".

Jamaica: Breezes Montego Bay



Un apus de basm, plante luxuriante, şezlonguri tapiţate şi o generoasă cadă Jacuzzi în aer liber, frumos decorată, colorează o fotografie de pe pagina oficială de Internet a hotelului Breezes Montego Bay, oferind perspectiva unei atmosfere încântătoare şi romantice a locului. Din păcate însă, destule dintre aceste detalii nu există în realitate la locaţia menţionată, iar acest lucru poate fi uşor observat în fotografia needitată a locului.

Hawaii: magia unghiului fotografic, partea a doua



Se pare că şi hotelul Equus, din Oahu, a apelat subtil la tehnica de manipulare a realităţii fotografice prin decupare, metodă pe care promotorii hotelurilor o folosesc mai ales în ce priveşte piscinele, pentru a le face să pară mult mai grandioase decât sunt de fapt. Ne dăm cu uşurinţă seama de exagerare privind o imagine obiectivă a aceleiaşi piscine. De aceea, poate fi deja considerată o regulă ca, dacă în imaginile oficiale, piscina este fotografiată numai parţial, ea să fie, de fapt, destul de restrânsă.

New York: un pat cât o cameră sau invers?



Autorul fotografiei marca Oyster din acest caz a declarat, cu mâna pe inimă, că nu s-a atins de patul din camera de la The Soho Grand Hotel înainte de a-l fotografia. După cum se poate observa, aşternuturile par "aranjate" neglijent, pe fugă şi inegal, ceea ce nu face cinste unui hotel de lux, precum cel în cauză, şi în mod cert nu se reflectă şi în fotografia de marketing a aceluiaşi spaţiu. Apoi, dincolo de acest aspect, este evident cum imaginea promovată pe site-ul oficial al hotelului lasă impresia unei camere foarte spaţioase şi largi, în timp ce, schimbând un pic unghiul, putem vedea că întreaga incintă nu este cu mult mai mare decât patul (mare, ce-i drept) pe care îl găzduieşte.

Las Vegas: unde-s toate culorile?



Prima imagine este cea folosită de California Hotel and Casino, din Las Vegas, ca să promoveze camerele sale Deluxe King. Cea de-a doua este o fotografie a aceluiaşi tip de cameră, aşa cum arată aceasta în realitate. Deşi încăperea este curată, confortabilă şi liniştită, nu te poţi abţine să fii, ca vizitator, dezamăgit de lipsa decorului bogat şi cumva călduros promis pe pagina de Internet oficială a hotelului. În acest caz, se poate spune că realitatea este mai rece decât promisiunea.

Jamaica: zâmbete la sală



Aşa cum se spune şi pe site-ul Oyster.com, într-adevăr, sala de forţă nu este chiar un loc unde oamenii merg să se hlizească. Or, în acest caz, una dintre fotografiile de promovare prezintă trei femei care, pe banda de alergare, pălăvrăgesc şi se distrează de minune. Din păcate, în imaginea obiectivă a sălii de forţă putem observa realitatea rece, pustie şi tristă a condiţiei în care se află echipamentele hotelului jamaican Runaway Bay Heart.


Los Angeles: din nou exagerări la piscină



Conform Oyster, hotelul boutique Oceana, din Santa Monica, are o atmosferă plăcută, camere luminoase şi uriaşe, precum şi o poziţionare la numai 15 minute de mers pe jos distanţă faţă de plajă. Chiar şi piscina în formă de inimă, din curtea interioară, este plăcută. De aceea, în acest caz, pare chiar inutil trucul decupării pozei. Din imaginea oficială pare că piscina este atât de mare, încât nu poate fi cuprinsă în cadru, în timp ce fotografia reală face limpede faptul ca avem de-a face cu un bazin destul de modest.

Miami: atunci când decorul lipseşte



Atunci când te uiţi pe site-ul hotelului Ritz-Carlton Coconut Grove, în ideea de a-ţi planifica o vacanţă acolo, ţi se promit, în cameră, frumoase aşternuturi multicolore şi pături din pluş, dar acestea - şi nu numai - lipsesc cu desăvârşire, după cum constaţi odată ajuns la destinaţie. Imaginea luată de pe site-ul oficial al hotelului din Miami arată, după cum se poate vedea, foarte îmbietor, anunţând împrospătarea aerulu cu trei plante gata să absoarbă tot dioxidul de carbon produs de plămânii vizitatorilor. Surpriză: şi ele lipsesc cu desăvârşire, în realitate.

Las Vegas: mult noroc în găsirea unui loc!



Nisipul ţi se joaca printre degetele de la picioare, apa calmă te aşteaptă la mal, iar soarele îşi încălzeşte trupul. Trebuie că te afli în... Vegas? Niciun fel de amenajare nu este prea nebunească pentru hotelurile din Las Vegas, iar "plajele" nu fac excepţie - chiar în mijlocul deşertului, având cel mai apropiat ţărm oceanic la 600 de kilometri distanţă. Şi ce credeţi că se întâmplă atunci când aceste aşa-zise plaje se află în cele mai mari şi mai populare staţiuni din Oraşul Păcatelor? Ei bine, contrar a ceea ce ar vrea responsabilii acestor amenajări să creadă turiştii, aceste locuri sunt orice, dar nu oaze de linişte. Dovada vine foarte simplu, comparând cele doua imagini alăturate, cea de marketing şi cea reală.

Republica Dominicană: alge pe plajă



Ştim cu toţii că aspectul unei plaje se poate schimba destul de mult în funcţie de momentul anului şi chiar al zilei. Mareele vin şi se retrag, iar în urma lor, peisajul se schimbă. Prin urmare, nu încape îndoială că plaja Staţiunii Barcelo Capella Beach din Republica Dominicană este, adesea, impecabilă. De fapt, spun reporterii Oyester, chiar au avut ocazia de a o vedea şi în această stare. Totuşi, într-un alt moment al zilei, aceeaşi plajă a putut fi văzută acoperită de alge. Deşi nu este vina hotelului că aşa ceva se întâmplă, realizatorii site-ului au considerat că ar fi corect sa ofere vizibilitate şi cazului mai puţin fericit.

Sursa: Oyster

 
 
Comenteaza
  • 07 februarie 2012 / 10:41 GIGEL DIN CUCUTENI

    Am fost in toate hetelurile din imaginile de mai sus, si totul e ca in pozele prezentate. Am dat o gramada de bani... nu ca GICA din Chicago ( probabil nume de manelist) care -----,,Am fost in 4 dintre locurile din imagini, mincati pleava, cum spunea bunica. Preluati articolele fara sa stiti ce drac scrieti. rau intentionati sau prost informati. Tipic romanesc, nu ajungi la struguri, sunt acrii'' ----ca ulterior sa-si aduvca aminte ca---- Va spune unul care a vizitat 5 dintre hotelurile din articol, Jamaica, Dominicana, Las vegas.---- ps: nu am fost niciunde, dar ma sacaie ideea ca sunt multi GICI di CICAGO care mananca * pe unde apuca.

  • 07 septembrie 2011 / 18:00 sunteti de ras

    ce articol ati facut si voi...sunteti de toto rasul...as putea sa va dau o mie de motive ptr kre nu aveti dreptate,sa demonstrez k voi sunteti aia "falsi" si tot ce tine de rau.......ala care a facut fotografiile sa se arunce in apa si sa nu respire...

  • 07 septembrie 2011 / 18:00 sunteti de ras

    ce articol ati facut si voi...sunteti de toto rasul...as putea sa va dau o mie de motive ptr kre nu aveti dreptate,sa demonstrez k voi sunteti aia "falsi" si tot ce tine de rau.......ala care a facut fotografiile sa se arunce in apa si sa nu respire...

  • 09 martie 2011 / 01:31 sabau18

    http://rotorrent.ro/ Bine v-am gasit,intratii pe adresa http://rotorrent.ro/ si inregistratiiva,si o sa putetii downloada muzica,jocuri,filme,programe,iar pe sait beneficiatii de anumite concursuri,jocuri interactive etc...Va asteptam pe www.rotorrent.ro.cu stima sabau18

  • 18 februarie 2011 / 05:37 GICA din Chicago

    Am fost in 4 dintre locurile din imagini, mincati pleava, cum spunea bunica. Preluati articolele fara sa stiti ce drac scrieti. rau intentionati sau prost informati. Tipic romanesc, nu ajungi la struguri, sunt acrii