Home - obiective turistice Articole Cele mai impresionante gări din lume
 
22.02.2011

Cele mai impresionante gări din lume

Cele mai impresionante gări din lume

Ne plac trenurile pentru că sunt rapide, relativ ieftine şi, nu în ultimul rând, prietenoase cu mediul. Dar călătoriile feroviare înseamnă mai mult decât ecologie şi consideraţii financiare. Sigur, este vorba şi despre plăcerea drumului, dar foarte importante sunt şi gările. Fie ele găzduite de complexe gotice încărcate istoric sau de terminale ultramoderne, cele mai impresionante zece gări din lume surprind nu doar printr-o arhitectură uluitoare şi printr-un design inedit, dar şi prin elemente complet atipice: o junglă, un bar sau o plajă.

Berlin Hauptbahnhof, Germania


Cel mai mare nod feroviar al Europei, gara Berlin Hauptbahnhof, este cu adevărat o piesă arhitecturală modernă impresionantă şi aproape o atracţie turistică în sine a fremătătoarei capitale germane. Finalizată în 2006, Gara Centrală din Berlin este dispusă pe două niveluri şi 14 platforme, găzduieşte aproximativ 80 de magazine (îndeplinind, practic, şi rolul de mall) şi se învecinează cu o plajă. În plus, ca funcţie ce-i motivează însăşi existenţa, gestionează aproximativ 1.100 de curse feroviare naţionale şi internaţionale diferite. Marile suprafeţe vitrate din componenţa clădirii permit luminii să pătrundă la toate nivelurile gării berlineze, scheletul din oţel cu forme futuriste fiind laitmotivul acestei construcţii unice.




Gara din Kuala Lumpur, Malaezia


Gara - veche de un secol - Kuala Lumpur din Malaezia este un amestec interesant de stiluri orientale şi occidentale, deşi seamănă mai mult cu o clădire din basme decât cu un terminal pentru transporturi. Staţia pentru trenuri a fost terminată în 1910, dar de atunci gara a fost reconstruită, extinsă şi supusă unor transformări majore. Câteva elemente originale ale designului interior al gării mai pot fi încă admirate în incinta Hotelului Feroviar al Moştenirii, aflat în acelaşi ansamblu.


Gara Nordpark Cable, Austria


Angajamentul Austriei faţă de design-ul modern şi de arhitectura unică este foarte bine reflectat în gara Nordpark Cable. Conceptul staţiei feroviare, amplasate în Innsbruck, a fost creat de faimosul studio Zaha Hadid Architects. Complexul este compus din patru gări diferite şi totuşi similare ca formă, al căror aspect se aseamănă cu gheaţa naturală şi cu formaţiunile din zăpadă. Pentru a crea asemenea construcţii unice, arhitecţii au folosit tehnologii dezvoltate în cadrul industriei auto.



La Gare de Strasbourg, Franţa



Proiectată în 1883 de către arhitectul german Johann Jacobsthal, gara din Strasbourg, Franţa, a redevenit faimoasă în urma renovării din anul 2007, printr-un design complet împrospătat, asigurat de împrejmuirea cu un cocon din oţel şi sticlă a vechii clădiri. Adaosul, lung de 120 de metri, aplicat pe faţada gării, a fost subtil integrat în aerul istoric al construcţiei franţuzeşti. Spaţiul cu o lăţime de 25 metri lăsat între dom şi clădire serveşte ca zonă de acces de tranziţie pentru trenuri, metrouri şi autobuze.



Gara Kanazawa, Japonia



Un amestec surprinzător de arhitectură futuristă şi construcţii tradiţionale japoneze din lemn reprezintă elementul definitor al Gării Kanazawa din Prefectura Ishikawa, Japonia. Construită recent, staţia feroviară îi întâmpină pe călători printr-o uriaşă poartă înaltă de 14 metri la intrarea în gară. Enormul dom care acoperă pasajul ce conectează partea estică şi partea vestică a gării este realizat din 3.000 de panouri de sticlă.




Gara Southern Cross, Australia


Acoperişul ondulat al Gării Southern Cross ("Crucea Sudului") din Melbourne, Australia, este trăsătura unică şi neobişnuită a principalei staţii feroviare din acest oraş. În 2002, administraţia din Melbourne a decis să dezvolte fosta Gară Spencer Street într-un terminal pentru transporturi modern şi spectaculos proiectat. Terminată în 2006, construcţia poate deservi acum pana la 15 milioane de pasageri în fiecare an. Impresionanta arhitectură a gării a fost chiar premiată de către Institutul Regal al Arhitecţilor Britanici cu prestigiosul Premiu Lubetkin pentru cea mai spectaculoasă clădire nouă situată în afara Uniunii Europene.




Estación de Atocha, Spania


Un petic de junglă în mijlocul unei gări este emblema absolut unică şi fantastică din Estación de Atocha, din Madrid. Atocha, care s-a înălţat în 1851 în capitala Spaniei, a fost "înverzită" de faimosul arhitect spaniol Rafael Moneo, care a decis să transforme vechea clădire a gării într-o grădină exotică. "Jungla" acoperă o suprafaţă de aproximativ 4.000 de metri pătraţi şi găzduieşte cca. 500 de specii, printre care se numără plante carnivore şi ţestoase. În aceeaşi gară se află şi un club de noapte.




Chhatrapati Shivaji, India


Impresionantul terminal Chhatrapati Shivaji, cunoscut anterior sub denumirea de Terminaul Victoria, este principala gară din Mumbai şi unul dintre cele mai aglomerate noduri feroviare din India. Istoria acestui loc începe la finele secolului al XIX-lea - gara a fost proiectată de Frederick William Stevens, un inginer-arhitect engez. În 2004, staţia feroviară a fost listată ca făcând parte din Patrimoniul Mondial, fiind considerată un exemplu spectaculos de întrepătrundere a două culturi diferite sub acelaşi acoperiş. Este locul unde stilul neogotic victorian se împleteşte cu tematici derivând din arhitectura tradiţională indiană.



Gara Centrală Antwerp, Belgia



Denumită şi Catedrala-Gară, staţia feroviară centrală Antwerp arată, cu adevărat, mai mult ca un templu decât ca o gară. Construite între 1895 şi 1905, vastul dom de deasupra sălii de aşteptare, remarcabila structură a viaductului şi eclectismul extraordinar al aspectului clădirii i-au încântat pe călători vreme de peste un secol. Desigur, există în incinta gării şi o "galerie a diamantelor", cu peste 30 de magazine, altfel nu ar fi Belgia.



Gara St. Pancras, Marea Britanie


Gara St. Pancras, celebră pentru arhitectura sa în stil victorian, a fost construită între 1864 şi 1868 în Londra, Anglia. Uimitoarea staţie feroviară istorică a trecut pe lângă demolare la un pas în 1960, fiind reconstruită şi renovată în anii 2000. În 2007, gara a fost oficial redeschisă sub denumirea de St Pancras International, oferindu-şi serviciile, printre altele, trenurilor internaţionale Eurostar. Gara reamenajată găzduieşte două statui impozante: statuia lui John Betjeman şi Punctul de Întâlnire, o statuie din bronz înaltă de nouă metri înfăţişând un cuplu. Iar pentru cei plictisiţi în aşteptarea trenului, complexul oferă un pahar "cu bule" în cel mai lung bar de şampanie din Europa.

Sursa: opentravel.com

Cuvinte cheie: gari
 
 
Comenteaza
  • 01 martie 2011 / 12:28 VASILE

    TOATE GARILE, SANT MINUNATE! OARE PE CAND SI LA NOI....................................................??????????????????

  • 27 februarie 2011 / 21:29 Ionut

    Gara din Strasbourg este extraordinara.

  • 27 februarie 2011 / 11:36 gerontie cotore

    Bun articol,păcat că ,în viață am văzut numai gara din Antwerp care este formidabilă.

  • 25 februarie 2011 / 19:39 cezar

    pacat ca nu ai luat in considerare si gara din Milano cand ai facut articolul! e supermagnificofantastic de mare si impozanta si impresionanta!

  • 24 februarie 2011 / 20:43 eManuale . ro

    eManuale . ro - manuale pentru nevoile oricarei persoane